Naar Warszawa

5 juli 2015 - Warszawa, Polen

Matig geslapen nacht door de hitte, die nu ook bezit van de nacht heeft genomen. Om 9.00 vertrokken met een temp van 27*C. Het dubbele van het begin van de reis. Mooi, ander landschap, glooiend, wel 100 km door bos denk ik, redelijke tot goede 2-baans wegen, vele kleine dorpjes. Nu ook vele fruitboomgaarden. En al met al ruim 100 m gezakt. Er is kennelijk een katholiek feest, want de beelden langs de weg, en dat zijn er zeer veel, klein en groot, waren alle versierd met bloemen en linten.

Prima kleine camping aan de rand van W. Het OV is gratis voor mensen aan de verkeerde kant van 70. Veel gelopen, niet daarom. Niet zo veel buitenlanders nog, Nederlands niet gehoord of gezien. Heerlijk gegeten in een veganistisch restaurantje voor een habbekrats. Het nationaal museum bezocht, want morgen zijn de meeste musea dicht. Wat zijn er nog veel schilders waarvan ik nog nooit gehoord heb (ook Nederlanders) en ze kunnen nog schilderen ook. Prachtig verzameling in een zeer groot, pompeus, socialistisch gebouw. Jammer. Morgen verder.