Polen. Eindelijk!

15 juni 2015 - Uciechów, Polen

Een soort reisdoel. Vandaag vanuit regio Praag naar deze plek getrokken. Het heet hier Uciechów, 50 km ten zuiden van Wraclow, waar ik mijn blik de komende dagen op ga vestigen. Wat grote afstand er vandaan, maar ik kon in mijn gidsen niets dichterbij vinden, en bovendien werd deze camping geroemd in de CC gids. En inderdaad, de kikkers kwaken dat het een lust is, de vogels fluiten vele zangen het uitzicht is uniek, het is rustig, in de verte autoweggedruis, van de 2-baansweg naar Wroclaw. De taal is een ramp om te lezen en te proberen te zeggen. Slavisch. Geen enkele associatie, behalve de Engelse woorden op de reclameborden.

Eerst nog in Hradec Králové rondgekeken en heerlijk gelunched, later nog even uitgestapt in het armoedig aandoende en wat vervallen Josefov, en over de heuvelrug (670 m), flinke lange klimmen, geen haarspelden, naar deze plek. De eigenaar is een Nederlander. Verder simpele camping, lid van de SVR, dus ik krijg ook nog 10% korting.