Praag

14 juni 2015 - Dobrichovice, Tsjechië

En tropisch warm weer. Terwijl  ik  dit tik komt er een enorme onweersbui aan over de velden ginds. Praag is een feest om meermalen in je leven te vieren, een visueel genot. Ik denk dat het niet mijn laatste keer geweest is. Eigenlijk wil ik nog wel een keer een vaartochtje op de Moldau maken, zij het niet alleen. Ik heb het Joodse wijkje wer eens omstandig bekeken en er over gelezen, het aparte kerkhof, de mensen zijn tussen 1400 en 1800 8-voudig gestapeld, al die stenen, schotsen scheef, ik trof weer de geschiedenis van de kinderen van Térezin, met vele tekeningen, die hier terecht zijn gekomen, de Spaanse synagoge met Moslimallure, ik vind hem schitterend, er was ook de Guttmann galery, met verhalen over de terugkeer, het leven weer moeten oppakken en hoe dat ging, soms goed... Net voor de astronomische klok bij het Wenceslasplein trof ik een vegetarisch restaurant! Ik heb uitgebreid gegeten. De prijs werd bepaald door het gewicht wat je opgeschept had: wat een vondst. Spotgekoop, minder dan die vaak onontkoombare pizza. Ook al een reden om nog eens terug te komen :-)