naar Sandomierz

30 juni 2015 - Sandomierz, Polen

Zo we gister wat sikkeneurig werden van die smerige kemping (Poolse schrijfwijze), zo genieten we nu op een heerlijk warme dag van de kemping hier in Sandomierz, schoon, aangenaam terrein. Tegen de heuvel op ligt de stad, waarnaar we Zo we gister wat sikkeneurig werden van die smerige kemping (Poolse schrijfwijze), zo genieten we nu op een heerlijk warme dag van de kemping hier in Sandomierz, schoon, aangenaam terrein. Tegen de heuvel op ligt de stad, waarnaar we 'opklommen' vanuit de achteruitgang van de kemping. Een schattig stadje, mooi in de verf, er werd in een straat een film opgenomen, aardig stadsplein, Rynek, wat zijn deze pleinen bepalend voor de sfeer in een stad! Terrasje, buiten eten, echt zomer. Op de Rynek staat een fototentoonstelling van vergelijkbare stadsgezichten met een tijdsverschil van zo' 100 jaar. Indrukwekkend hoe ze de boel verfraaid hebben, en hoeveel rijker men hier geworden moet zijn.' We denken hier te blijven de rest van de week.

1. Mieke:
    30 juni 2015
    Ik kan me die sikkeneurigheid over de smerigheid op een camping zo goed voorstellen! In al onze reisverslagen verhaal ik over 'de staat van het sanitair'. Meestal tot vermaak van Paul die het eigenlijk geen onderwerp vindt.
    Veel plezier verder!