Goslar, Quedlinburg en de Harz

4 juni 2015 - Walkenried, Duitsland

Wat een prachtig en lekkerwarm weer vandaag. Vanuit Holle naar Goslar, wat zuidelijker. Een oude mijnwerkersplaats, die daar kennelijk rijk aan is geworden. Prachtige vakwerkhuizen, een paar mooie kerken. Het wordt langzamerhand gewoon, al dat de moois. Ik heb het wel gezien, nou ja.Een mooi museum in een oud vakwerkpand, moderne kunst, vnl. video materiaal, heel apart. De Jacobskerk trok natuurlijk mijn aandacht..

Verder naar Quedlinburg. Ook al zo mooi. Die markt. Moet je gezien hebben ;-)

Het Harzgebergte in. Wel weer een heel bijzondere ervaring, bochten, hellingen van 10 à 12%, die van 15% hoefde gelukkig niet. Lukt alleen dan in z'n 2 met loeiende motor, zowel berg op als af, met een hele rij auto's achter me aan, rond 5 uur, naar huis tijd, met waaghalzerig passergedrag, maar ja, weinig parkeermogelijkheid om ze te laten passeren. Ik was de laatste dagen op 90-250 m hoogte, maar vandaag werd het diverse malen 650 m. Veel dennen, het ruikt er naar den en spar en hars en nog een speciale houtsoort die  ik niet kan benoemen. Wel vermoeiend, eigenlijk, zoadat ik maar besloten heb een dag rust te nemen, hier in Walkenried op zo'n 350 m.

Ik zit voor het eerst de avond buiten, de bro ek is nog lang, de mouwen kort. Wat heb ik naar dit weer gesnakt. De hele dag met open ramen gereden. 26*C!