Afscheidsdienst ds. Martine Nijveld

31 mei 2015 - Lienen, Duitsland

Zondag 31 mei. Om 9.00 de caravan op de parkeerplek laten zetten door de bijzonder aardige campingboer Theo. Heel verhaal, van zijn omslag van boer (varkens en melkkoeien) naar campingbedrijf. Dit is een van de betere campings (Flierweide, zelden zo’n keurig sanitair meegemaakt).
Naar de Ichtuskerk in Colmschate, 6 km, waar ik Gamy, Hinke en Margriet trof; Marion was plots ziek geworden. Mooie lange dienst, heel veel zang en muziek: orgel, vleugel, kistorgel, 3 violen, 1 altviool,  cantor met koor -25 leden, volle kerk: feestje. Het meeste beviel mij wel. Mooie preek over Mozes en zijn kennismaking met Adonai. Een heel leuk verhaal/inleiding voor de kinderen. Wat toespraken vol lof. Daarna handen schudden, een lange-langdurende rij.
Op pad, richting Osnabrück, kleine Eurocamping. De laatste 15 km gingen slingerend over 1 baans bergachtige weggetjes, effe wennen... Terrascamping, alleen bij de receptie is internet. Hoewel er best veel caravans staan lijken de meeste onbezet,  lekker rustig. Aardige Nederlandse sprekende Duitse beheerders met allerlei adviezen en suggesties over de omgeving. Morgen Münster, howel de musea wel dicht zullen zijn.

1. JAAP:
    MOOI FOTO PAP